Η Tesla προσέλαβε εταιρεία για να … παρακολουθεί τους υπαλλήλους της

Τη διετία 2017-2018, ενώ ορισμένοι εργαζόμενοι της Tesla προσπαθούσαν να δημιουργήσουν ένα εργατικό σωματείο στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Φρέμοντ της Καλιφόρνια, ο Έλον Μασκ είχε προσλάβει μια συμβουλευτική εταιρεία, τη MWW PR, για να … τους κατασκοπεύει.

Πιο συγκεκριμένα, αποστολή της MWW PR ήταν να παρακολουθεί τι γράφουν οι υπάλληλοι της Tesla σε διάφορα γκρουπ στο Facebook καθώς και στα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σχετικά με τις προσπάθειες οργάνωσης του εργατικού σωματείου διεξάγοντας παράλληλα, έρευνα αναφορικά με τους πρωτεργάτες του συνδικάτου.

Σημειώνεται πως ο διευθυντής παγκόσμιας επικοινωνίας της Tesla εκείνη την εποχή, ο Ντέιβ Άρνολντ, είχε εργαστεί στην MWW για περίπου 4 χρόνια από το 2011 έως το 2015 ως αντιπρόεδρος.

Tesla και Έλον Μασκ εδώ και χρόνια, συγκρούονται με τους εκπροσώπους των συνδικάτων. Το 2017, η γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία απέλυσε τον συνδικαλιστή ακτιβιστή Ρίτσαρντ Όρτιζ. Ένα χρόνο αργότερα, το 2018, μία ανάρτηση του Μασκ στο Twitter «μαρτυρούσε» ότι η Tesla παραβίαζε την ομοσπονδιακή εργατική νομοθεσία. Στη συνέχεια, το εθνικό συμβούλιο εργασιακών σχέσεων διέταξε την Tesla να επαναπροσλάβει τον Όρτιζ ζητώντας παράλληλα, από τον Μασκ να διαγράψει το tweet του. Ο Μασκ άσκησε έφεση κατά της απόφασης του διοικητικού δικαστηρίου και κέρδισε.

«Υπάρχουν συγκεριμένοι λόγοι για τους οποίους οι εταιρείες παρακολουθούν τι δημοσιεύουν οι υπάλληλοί τους στο διαδίκτυο» δηλώνει στο CNBC ο Τζον Βίλασίνορ, καθηγητής στο UCLA. Αντίθετα, η Τζένιφερ Μ. Γκρίτζελ, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο των Συρακουσών, της οποίας η έρευνα επικεντρώνεται στην προπαγάνδα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δηλώνει πως οι εταιρείες δεν πρέπει να καταπατούν τα δικαιώματα των εργαζομένων τους, ιδίως, το δικαίωμά τους στη συζήτηση ή την ίδρυση και συμμετοχή συνδικάτων.

Ενώ τα αρχεία που επιβεβαιώνουν την παρακολούθηση των εργαζομένων στο διαδίκτυο από την Tesla είναι παλιά, ήρθαν ξανά στο προσκήνιο την ίδια ώρα που οι ειδικοί αναζητούν να κατανοήσουν σε βάθος τις προθέσεις του CEO, Έλον Μασκ, αναφορικά με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Υπενθυμίζεται πως πρόσφατα, ο Μασκ προσέφερε 44 δισεκατομμύρια δολάρια για να αγοράσει το Twitter.

Start typing and press Enter to search