Υγιεινό τσιζ κέικ με γιαούρτι και μελάσα

O Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Ευάγγελος Ζουμπανέας, από το diatrofi.gr, μοιράζεται μια υπέροχη συνταγή για υγιεινό τσιζ κέικ από το βιβλίο του «Σεφ… στο Παρά Πέντε», για τις δύσκολες ώρες που θέλετε κάτι γλυκό, χωρίς τύψεις και με διατροφική αξία.

Αυτή η συνταγή για τσιζ κέικ, εφόσον καταναλωθεί στη σωστή ποσότητα, μπορεί να αντικαταστήσει μια με δύο φορές την εβδομάδα μια μερίδα γαλακτοκομικών και ταυτόχρονα να καλύψει με τον πιο εύγεστο τρόπο την ανάγκη για ένα πολύ ωραίο γλυκό

Επίσης, θα μπορούσε να είναι και ένα ιδανικό πρωινό, το οποίο θα είναι έτοιμο από το προηγούμενο βράδυ και το μόνο που χρειάζεται για να είναι ένα πλήρες γεύμα, είναι να συνοδευτεί με έναν φρέσκο, φυσικό χυμό ή ένα φρούτο.

Υλικά που θα χρειαστείτε για το τσιζ κέικ

  • 1 κιλό γιαούρτι στραγγιστό, κατά προτίμηση 2%-5% λιπαρά
  • 200 ml γάλα εβαπορέ με 2 γεμάτες κουταλιές της σούπας μελάσα Emelia
  • Χυμό από 1 μικρό λεμόνι ή από λάιμ
  • 10 τριμμένα μπισκότα τύπου digestive ανακατεμένα με 2 κουταλιές της σούπας πολύ καλά αλεσμένους ξηρούς καρπούς

Πώς να το φτιάξετε 
Ζεστάνετε σε ένα μπρίκι το γάλα εβαπορέ, περίπου στους 40-45°C (ίσα-ίσα να αντέχει το δάχτυλο τη θερμότητα). Προσθέστε τη μελάσα και ανακατέψτε μέχρι να διαλυθεί τελείως. Παγώστε το μπρίκι σε μπεν μαρί με κρύο νερό και παγάκια.

Ρίξτε το γιαούρτι, το γάλα εβαπορέ με τη διαλυμένη μελάσα και τον χυμό των λεμονιών σε ένα μπολ και ανακατέψτε καλά. Στη συνέχεια σε ένα μπολ φτιάξτε μια λεπτή στρώση με τα μισά τριμμένα μπισκότα και τους ξηρούς καρπούς. Απλώστε το μείγμα με το γιαούρτι και γαρνίρετε με τα υπόλοιπα τριμμένα μπισκότα.

Μπορείτε να βάλετε εναλλάξ στρώσεις με τα τριμμένα μπισκότα και το μείγμα με το γιαούρτι δίνοντας ένα υπέροχο σχέδιο σε ένα ποτήρι. Το αφήνετε για περισσότερο από δύο ώρες στο ψυγείο για να παγώσει και να δέσει.

Αν θέλετε, μπορείτε να αντικαταστήσετε την τελευταία στρώση με μπισκότα που χρησιμοποιούμε για γαρνιτούρα και να προσθέσετε και μια λεπτή στρώση μαρμελάδας.

Start typing and press Enter to search