Σε τροχιά υλοποίησης φαίνεται πως εισέρχεται η τεράστια γέφυρα που θα αναδειχθεί στη μεγαλύτερη της Μεσογείου.

Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για την προκήρυξη του διαγωνισμού που αφορά στην κατασκευή της γέφυρας του πορθμού της Μεσσήνης που θα ενώσει τη Σικελία με την Καλαβρία, σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών της Ιταλίας.

Αναφορά στο έργο έκανε πρόσφατα και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών της Ιταλίας, Ματέο Σαλβίνι, αναφέροντας ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικά «πράσινο» έργο μιας και θα περιορίσει τη ρύπανση, την ίδια ώρα που αποδοκίμασε την ιταλική γραφειοκρατία. Έκανε επίσης λόγο για διάχυτη δυσπιτία και μια «ισχυρή ιδεολογική συνιστώσα που αντιτίθεται σε οποιαδήποτε μηχανική καινοτομια και υποδομή», επιτιθέμενος στο Ιταλικό Κομμουνιστικό Κόμμα (PCI) που σύμφωνα με τον Σαλβίνι αποτελεί τροχοπέδη στην υλοποίηση μεγάλων έργων.
Το φαραωνικό έργο σύνδεσης της ιταλικής χερσονήσου με τη Σικελία θα γίνει μέσω της κατασκευής της μεγαλύτερης γέφυρας της Μεσογείου, με τον Σαλβίνι να εκφράζει πριν από λίγους μήνες την αισιοδοξία του ότι η ολοκλήρωση του έργου θα γίνει σε 9 χρόνια.

Η γέφυρα που θα ενώσει τη Μεσσήνη στη βόρεια Σικελία με την Καλαβρία στη νότια Ιταλία, θα αποτελέσει τη μακρύτερη καλωδιωτή γέφυρα παγκοσμίως, με το βασικό άνοιγμά της να ανέρχεται σε 3,2 χλμ.

Με 6 λωρίδες κυκλοφορίας αυτοκινήτων (τρεις ανά κατεύθυνση) και δύο σιδηροδρομικές γραμμές ενδιάμεσα, η γέφυρα θα μπορεί να αντέχει έως και 4.500 αυτοκίνητα την ώρα, αλλά και τη διέλευση 200 τρένων ανά ημέρα. Θα αντέχει, επίσης, ριπές ανέμων άνω των 200 χλμ./ώρα, αλλά και σεισμικές δονήσεις 7,1 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ.

Ο προϋπολογισμός της γέφυρας του πορθμού της Μεσσήνης θα ανέρχεται σε περίπου 13,5 δισ. ευρώ, αρκετά περισσότερα από τις αρχικές εκτιμήσεις των 8,5 δισ. ευρώ, μεταξύ άλλων λόγω των ανατιμήσεων στα υλικά που έχουν πλήξει τον κατασκευαστικό κλάδο.

Με την κατασκευή της γέφυρας θα τονωθεί η οικονομία της Σικελίας και της Καλαβρίας, δύο από τις πιο υποβαθμισμένες περιοχές της χώρας. Η αντικατάσταση της υπηρεσίας πορθμείων θα συμβάλει, επίσης, στη βελτίωση του εμπορίου και των μεταφορών καθώς και στην περαιτέρω τόνωση του τουρισμού σε αυτές τις περιοχές.

Το έργο θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2011, αλλά «ταλαιπωρήθηκε» από αλλεπάλληλες αναβολές που «φρέναραν» των ωρίμανσή του. Η γέφυρα, ωστόσο, ουδέποτε μπήκε στο συρτάρι, ενώ τα τελευταία χρόνια έγινε επαναπροσαρμογή του σχεδιασμού της ώστε να πληροί τις πιο σύγχρονες περιβαλλοντικές νόρμες και να αξιοποιεί τις τελευταίες τεχνολογίες κατασκευής και ασφαλείας

Σημειώνεται ότι η σύνδεση της ιταλικής χερσονήσου με τη Σικελία αποτελεί ένα όνειρο που χρονολογείται από την εποχή των Ρωμαίων Αυτοκρατόρων.

Eπιστήμονες έχουν εντοπίσει ρήγμα στον βυθό του στενού της Μεσσήνης, το οποίο προκάλεσε τον καταστροφικό σεισμό που σκότωσε 120.000 ανθρώπους το 1908 – τη μεγαλύτερη σεισμική καταστροφή του 20ου αιώνα. Αυτό σημαίνει ότι η τοποθεσία όπου σχεδιάζεται να κατασκευαστεί η γέφυρα είναι μία από τις περιοχές με τον υψηλότερο σεισμικό κίνδυνο στην Ευρώπη.
www.carandmotor.gr