Αν όλα πάνε κατ’ ευχήν, αύριο κυκλοφορεί το πολυσυζητημένο άλμπουμ της Τέιλορ Σουίφτ «Fearless (Taylor’s Version)». Το 10ο άλμπουμ της 31χρονης τραγουδοποιού, θα κυκλοφορήσει από την Republic Records ψηφιακά για κατέβασμα ή στριμάρισμα, αλλά και… αντικειμενικά, ήτοι σε σιντί, βινύλιο και κασέτα. Α, και σε σιντί συνοδευόμενο από συλλεκτική αφίσα για τους πολύ ένθερμους. Θα περιλαμβάνει 19 ξαναηχογραφημένα κομμάτια από το «Fearless» (2008), το σινγκλ «Today Was a Fairytale» από το σάουντρακ της αισθηματικής κομεντί «Valentine’s Day» (2010), καθώς και έξι ακυκλοφόρητα τραγούδια που δεν είχαν τελικά μπει στο άλμπουμ του 2008.

Το πολυσυζητημένο, όμως, του πράγματος δεν έχει να κάνει με την καλλιτεχνική/ δημιουργική διάσταση του άλμπουμ. Εξάλλου, σε αυτό το πεδίο η Σουίφτ φυσάει τελευταίως, αφού μέσα στο ’20 κυκλοφόρησε δυο αδελφά άλμπουμ, το «folklore» στα τέλη Ιουλίου και το «evermore» αρχές Δεκεμβρίου, τα οποία καταχωρήθηκαν ως «εκπλήξεις», υπό την έννοια ότι η κυκλοφορία τους ανακοινώθηκε λίγες μόνο ώρες πριν συμβεί.

Όχι, εδώ το ζήτημα σχετίζεται με το χρήμα. Διότι αυτές οι νέες ηχογραφήσεις παλιότερων άλμπουμ της ήταν ας πούμε επιχειρηματική απόφαση της Τέιλορ –που εκτός από καλλονή και ταλαντούχα είναι και ξύπνια. Εν προκειμένω, το λοιπόν, τον Ιούνιο του 2019 ο δαιμόνιος μουσικός παραγωγός Σκούτερ Μπράουν απέκτησε τις πρωτότυπες εγγραφές (master recording, καλέ) των έξι πρώτων άλμπουμ της Σουίφτ. Δηλαδή, στην πραγματικότητα ο Μπράουν έσκασε 300 με 350 εκατομμύρια δολάρια για να εξαγοράσει την Big Machine, την μικρή δισκογραφική του Νάσβιλ με την οποία είχε υπογράψει η Σουίφτ όταν ακόμη ήταν έφηβη. Εξασφαλίζοντας έτσι δικαιώματα στις χρυσοτόκες εκείνες ηχογραφήσεις. Παρεμπιπτόντως, σήμερα τα εν λόγω δικαιώματα δεν ανήκουν καν στον Μπράουν, αφού τον περασμένο Νοέμβριο ο παραγωγός τα πούλησε στην επενδυτική Shamrock Holdings συμφερόντων της οικογένειας Ντίσνεϊ.

Έξαλλη η ωραία Τέιλορ δεν έκατσε με σταυρωμένα χέρια. Τον Αύγουστο του 2019, δυό μήνες μετά την εξαγορά Μπράουν, η τραγουδίστρια των 200 εκατομμυρίων δίσκων, των 11 βραβείων Γκράμι, και των 28 Ρεκόρ Γκίνες βγήκε και ανακοίνωσε πως προτίθεται να ξαναηχογραφήσει τα έξι πρώτα άλμπουμ της, πετσοκόβοντας έτσι μελλοντικά κέρδη τρίτων στην ωραιότατη καμπούρα της. Ε, το «Fearless (Taylor’s Version)», που αναμένεται αύριο, είναι το πρώτο από αυτά τα επανακτηθέντα έργα της Τέιλορ Σουίφτ.

Κοιτάξτε, η Σουίφτ μπορεί να είναι μια καταξιωμένη συνθέτρια, τραγουδίστρια, στιχουργός και πολυοργανοπαίκτρια (το 2015 το Rolling Stone την συμπεριέλαβε στον κατάλογο με τους 100 καλύτερους συνθέτες όλων των εποχών), αλλά δεν παύει να είναι και μια ευειδής σταρούμπα, που έχει followers, σόσιαλ, υποχρεώσεις… Πρέπει (ή επιλέγει) να υπηρετήσει και εκείνη την sine qua non πλευρά του ριάλιτι-κλειδαρότρυπα.

Χτες, λοιπόν, η Σουίφτ κυκλοφόρησε, εν είδει τίζερ, το τραγούδι «Mr. Perfectly Fine» που θα περιλαμβάνεται στο αυριανό άλμπουμ που είπαμε. Πρόκειται για μακροσκελές τρυφεροθλιμμένο άσμα που η Τέιλορ έγραψε το 2008, όταν ο τότε γκόμενός της, Τζόου Τζόνας, την χώρισε με συνοπτικές διαδικασίες από τηλεφώνου. Αναθεωρώντας, λοιπόν, το τραγούδι εκείνο δώδεκα χρόνια αργότερα, η Σουίφτ τουίταρε χθες με αφορμή το preview του «Mr. Perfectly Fine»: «Εγώ, το 2020: η ζωή χαλαρά, γράφω τραγούδια βασισμένα στην φαντασία για να αποφύγω τα δράματα, αισθάνομαι αρκετά ενήλικη. Η μουσική μου από το μακρινό 2008, με θριλερική φωνή: “ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΤΕ (ή ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙΣΤΕ) ΤΟΝ (ή ΤΟ) MR PERFECTLY FINE”». Η ύπαρξη παρενθέσεων στην ελληνική απόδοση του τουιταρίσματος επιβάλλεται γιατί οι λέξεις που χρησιμοποιεί η Τέιλορ έχουν ηθελημένα διπλή ανάγνωση στα αγγλικά.

Φεύγει, λοιπόν, το τουίτ, περνάει λίγη ώρα, και η Σόφι Τέρνερ –η εγγλέζα πρωταγωνίστρια της θρυλικής σειράς «Game o Thrones» που τυγχάνει νυν αγαπητικιά του Τζόνας– ποστάρει το επίμαχο τραγούδι της Σουίφτ και γράφει: «ΔΕΝ είναι χτύπημα @ TaylorSwift». Δεν περνάει λίγη ώρα, και η Τέιλορ αντεπιτίθεται με διαγώνια αναφορά-πάσα στον ρόλο της Τέρνερ στο εν λόγω συνδρομητικό σίριαλ: «Κλίνω για πάντα το γόνυ για την (βασίλισσα) του βορρά».

Εικάζει κανείς ότι το σίριαλ μεταξύ των δυο γυναικών έχει τελειώσει. Αλλά, βέβαια, αυτό που ενδιαφέρει τούτη την περίοδο την Τέιλορ Σουίφτ είναι η κυκλοφορία του νέου-παλιού της άλμπουμ. Κυκλοφορία που σηματοδοτεί την εκκίνηση μιας θεαματικής σκυταλοδρομίας για την ανάκτηση, τρόπον τινά, της κυριαρχίας και των δικαιωμάτων πάνω στην ίδια της την δουλειά. Τα προσωπικά συμπαρομαρτούντα είναι απλά το κερασάκι…