Μια διαδήλωση που οργανώθηκε από εκατοντάδες μέλη της «Ομοσπονδίας Θυμωμένων Μοτοσικλετιστών», της ομάδας δικυκλιστών που υπερασπίζεται τα δικαιώματά τους, σηματοδότησε την έναρξη μιας νέας «μάχης» του δεκαετούς «πολέμου» που κάνουν η σοσιαλίστρια δήμαρχος του Παρισιού Αν Ινταλγκό και ο προκάτοχός της Μπερτράν Ντελανοέ, για να τους «απομακρύνουν» από την πρωτεύουσα.
Η διαδήλωση πραγματοποιήθηκε έξω από το δημαρχείο της πόλης ως ένδειξη διαμαρτυρίας ενάντια στο νέο μέτρο πληρωμής στάθμευσης για τα δίκυκλα που ψήφισαν οι δημοτικοί σύμβουλοι που πρόσκεινται στο Κέντρο και την Αριστερά.
Πολλοί από τους 100.000 οδηγούς που χρησιμοποιούν δίτροχα οχήματα αρνούνται να πληρώσουν τη χρέωση των 3 ευρώ την ώρα, η οποία ισχύει από την προηγούμενη Πέμπτη. Μέχρι τώρα η στάθμευση ήταν δωρεάν για τα βενζινοκίνητα δίκυκλα. «Θα σου κοστίζει 90 ευρώ το μήνα για να παρκάρεις. Πώς στο διάολο μπορεί κάποιος που μετακινείται από τα προάστια για να πάει στη δουλειά του να αντέξει οικονομικά;», είπε στους Times ένας διαδηλωτής έξω από το Hôtel de Ville, το κτίριο που στεγάζει την τοπική διοίκηση της πόλης, στην πλατεία Οτέλ ντε Βιλ.
Οι τροχονόμοι δήλωσαν ότι μόνο ένας στους δέκα οδηγούς σκούτερ ή μοτοσικλέτας μεγάλου κυβισμού πληρώνει για τη θέση του – εξ ου και τα χιλιάδες πρόστιμα που έχουν επιβληθεί.
Οι μόνοι που εξαιρούνται από τα την οικονομική υποχρέωση για το πάρκινγκ είναι τα ηλεκτροκίνητα οχήματα και οι επαγγελματίες υγείας που πραγματοποιούν επισκέψεις κατ’ οίκον.
Οι διαδηλωτές υποστηρίζουν ότι τιμωρούνται άδικα επειδή η περιοχή γύρω από το κέντρο της πόλης είναι πολύ μεγαλύτερη από τη –σχετικά– μικρή πόλη του Παρισιού. «Αυτό είναι ένα μέτρο που φέρνει διακρίσεις, αφού πλήττει ιδιαίτερα τους κατοίκους των προαστίων», δήλωσε ο Ζαν-Μαρκ Μπελοτί, επικεφαλής της ομάδας «Θυμωμένων Μοτοσικλετιστών». «Τελικά, τα ποδήλατα είναι ωραία αν ζεις μέσα στο Παρίσι, αλλά όχι αν έρχεσαι από μακριά και πρέπει να διανύσεις 40 χιλιόμετρα για να πας να δουλέψεις», είπε.
Ο αντιδήμαρχος Νταβίντ Μπελιάρ, εκλεγμένος με το κόμμα των Πρασίνων και υπεύθυνος στον τομέα των μεταφορών, είπε ότι η χρέωση για τα βενζινοκίνητα δίτροχα οχήματα ήταν μέρος της προεκλογικής καμπάνιας της Ινταλγκό το 2020 –και μάλιστα στηρίχτηκε πολύ σε αυτό. «Πρέπει να αλλάξουμε τη συμπεριφορά μας. Δεν μπορείς πλέον να κυκλοφορείς στην πρωτεύουσα με μηχανοκίνητα δίτροχα, τα οποία κάνουν πολύ θόρυβο και οι ιδιοκτήτες τους συχνά τα παρκάρουν σε σημεία όπου δημιουργούν προβλήματα σε πεζούς και ποδηλάτες», δήλωσε στους Times. «Η χρέωση έχει στόχο να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να χρησιμοποιούν ποδήλατα ή δημόσια μέσα μεταφοράς», πρόσθεσε.
Η χρέωση για το πάρκινγκ βρήκε πολλούς πολίτες υποστηρικτές της ιδέας, που βλέπουν την αύξηση της κυκλοφορίας των δικύκλων τις τελευταίες δύο δεκαετίες ως μάστιγα για την πρωτεύουσα. «Επιτέλους! Αυτό θα τους φέρει στην ίδια θέση με τους οδηγούς αυτοκινήτων», δήλωσε η ομάδα που ονομάζεται Ras le Scoot (Βαρεθήκαμε τα σκούτερ).
Η Ινταλγκό και ο Ντελανοέ έκαναν σταδιακά τη ζωή των δικύκλων μηχανοκίνητων οχημάτων όλο και πιο δύσκολη. Οι λωρίδες κυκλοφορίας έχουν στενέψει, επιβλήθηκε όριο ταχύτητας 30 χιλιομέτρων την ώρα στους περισσότερους δρόμους, οι πεζόδρομοι έχουν επεκταθεί σε μεγάλο βαθμό και η στάθμευση στους δρόμους μειώθηκε στο μισό. Και όλα αυτά, την ώρα που η Γαλλία έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα απαγορεύσει την είσοδο όλων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην πρωτεύουσα το 2024.
Εν τω μεταξύ, σε μία προσπάθεια της κυβέρνησης να μειώσει την κυκλοφορία των μηχανοκίνητων δικύκλων στο κέντρο αύξησε την επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων ως 400 ευρώ.
Οι χρήστες των σκούτερ και των μοτοσικλετών διαμαρτύρονται επίσης και για μία άλλη ανισότητα. Οι κάτοικοι του Παρισιού πληρώνουν περίπου 185 ευρώ τον χρόνο για το δικαίωμα στάθμευσης στη γειτονιά τους –κι αυτό αν δεν έχουν μόνιμη άδεια παρκαρίσματος.
Ολοι οι άλλοι πληρώνουν ως και 3 ευρώ για την πρώτη ώρα σε χώρο στάθμευσης, με την τιμή να ανεβαίνει ως και τα 37,50 ευρώ για μέγιστο διάστημα έξι ωρών.
Πηγή: Protagon.gr