Η γαλλική εταιρεία ιστιοφόρων φορτηγών πλοίων και σοκολατοποιία Grain de Sail προχώρησε ακόμη ένα βήμα παρά πέρα έχοντας σαν στόχο την μεταφορά προϊόντων με πλοία χωρίς εκπομπές άνθρακα.

Η εταιρεία ανέφερε ότι το κύτος του δεύτερου ιστιοπλοϊκού φορτηγού πλοίου της καθελκύστηκε από ναυπηγείο του Βιετνάμ.

Η κατασκευή προχωράει κανονικά και βρίσκεται εντός χρονοδιαγράμματος
σύμφωνα με την εταιρεία, με το πρώτο ταξίδι του νέου πλοίου να αναμένεται σε λίγους μήνες.

Το Grain de Sail είναι μέρος μιας νέας προσπάθειας για μεταφορά φορτίων με πλοία που χρησιμοποιούν για την κίνηση του πανιά ώστε να μεταφέρουν μικρές παρτίδες φορτίου.

Όλα στόχος είναι να επεκταθεί το όλο εγχείρημα και να αποδειχθεί το δυναμικό για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς μεγάλες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Wilhelm Wilhelmsen και CMA CGM Group, συμμετέχουν σε πρότζεκτ για την κατασκευή εμπορικών πλοίων μεγάλης κλίμακας που κινούνται με πανιά.

Το φορτηγό ιστιοφορο Grain de Sail II καθελκύστηκε από την αποβάθρα στο ναυπηγείο στην πόλη Χο Τσι Μιν του Βιετνάμ στις 9 Μαΐου. Η σύμβαση για την κατασκευή του υπογράφηκε τον Φεβρουάριο του 2022 με το ναυπηγείο Piriou να κατασκευάζει το κύτος ενώ η Lorima, μια Γαλλική εταιρεία κατασκευαστής ιστών από άνθρακα που χρησιμοποιούνται σε superyachts και αγωνιστικά γιοτ υψηλών επιδόσεων, θα παρέχουν την αρματωσιά. Το κύτος του πλοίου πρόκειται να μεταφερθεί στη Λοριάν της Γαλλίας όπου η Lorima θα ολοκληρώσει την εγκατάσταση ώστε να τεθεί στο πλοίο σε λειτουργία.

Η Gain de Sail ξεκίνησε την υπηρεσία μεταφοράς φορτίων τον Νοέμβριο του 2020 με ένα ιστιοφόρο σκάφος 24 μέτρων ικανό να μεταφέρει 26 παλέτες (50 τόνους) φορτίου όντας επανδρωμένο από τέσσερις ανθρώπους. Το πλοίο έχει ταχύτητα 8 κόμβων και μεταφέρει κρασιά και άλλα γαλλικά φορτία από το Saint-Malo στη Νέα Υόρκη.

Στη συνέχεια πάει στην Καραϊβική όπου φορτώνει κακάο και κόκκους καφέ και τα μεταφέρει πίσω στη Γαλλία. Η Grain de Sail καβουρδίζει τον καφέ και κατασκευάζει προϊόντα σοκολάτας από τις πρώτες ύλες που πωλούνται από λιανοπωλητές στη Γαλλία. Τα κρασιά πωλούνται σε εστιατόρια και διανομείς, καθώς και διαδικτυακά, στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους λειτουργίας του, η εταιρεία ανέφερε ότι περίπου το 55 τοις εκατό του κακάου που χρησιμοποιήθηκε στο εργοστάσιο σοκολάτας της είχε μεταφερθεί με το ιστιοφόρο φορτηγό πλοίο της. Έτσι εταιρεία αποφάσισε να κατασκευάσει και ένα δεύτερο πλοίο.

Το δεύτερο ιστιοφόρο φορτηγό πλοίο θα έχει συνολικό μήκος σχεδόν 52 μέτρα και θα έχει είναι ικανό να μεταφέρει έως και 240 παλέτες (350 τόνους) οι οποίες θα φορτώνονται σε δύο επίπεδα, σε δύο ξεχωριστά αμπάρια. Θα έχει επίσης ξεχωριστή δεξαμενή για τη μεταφορά έως και 18 κυβικών μέτρων χύμα υγρού καθώς και χώρο για να φιλοξενήσει άλλα 5 κυβικά μέτρα υγρών σε βαρέλια.

Το κύτος του δεύτερου φορτηγού πλοίου είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και το σκάφος θα έχει 1.170 κυβικά μέτρα πανιών που η εταιρεία λέει ότι θα το καταστήσει αποτελεσματικό ακόμη και σε συνθήκες ελαφρού ανέμου. Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα θα μειωθεί περαιτέρω με τη χρήση ηλιακών συλλεκτών και υδρογεννητριών. Το σκάφος ωστόσο θα έχει επίσης κινητήρα Tier III που θα χρησιμοποιείται κατά τους ελιγμούς μέσα και έξω από τα λιμάνια αλλά και γεννήτριες ντίζελ ως εφεδρικό μέτρο ασφαλείας.

Αναπτύχθηκε από την L20naval, έχει σχεδιαστεί για να μπορεί να ταξιδεύει από δετό ανθρώπους, αν και θα έχει καταλύματα για συνολικά εννέα μέλη του πληρώματος. Η εταιρεία έχει ενημερώσει στους πιθανούς πελάτες της ότι το πλοίο θα είναι ταχύτερο από το πρώτο της σκάφος, με προβλεπόμενη ταχύτητα από 12 έως 13 κόμβους ανάλογα με τη διαδρομή.

Αναμένουν ότι η ταχύτητα θα τους επιτρέψει να πραγματοποιούν τέσσερα ταξίδια μετ’ επιστροφής ετησίως με αυτό το νέο μεγαλύτερο πλοίο.

e-nautilia.gr