Έγινε το πρώτο βήμα για τη μεγάλη επένδυση της γερμανικής Next.e.Go στην Ελλάδα, καθώς η εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων προχώρα στη δημιουργία τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης και γραφείου πωλήσεων, ενώ ετοιμάζεται να ανακοινώσει την τοποθεσία όπου θα εγκατασταθεί η μονάδα παραγωγή. Σε εκδήλωση όπου η Next e.Go παρουσίασε το ηλεκτρικό της αυτοκίνητο, που το σασί του αποτελείται από πολυμερές υλικό σε μια καινοτόμα κατασκευή, ο καθηγητής Ούλριχ Χέρμαν, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας ανέφερε ότι η εταιρεία εξέτασε 24 πιθανές τοποθεσίες για την κατασκευή του εργοστασίου της στην Ελλάδα και έχει καταλήξει σε δύο περιοχές, με τις τελικές ανακοινώσεις να αναμένονται μέχρι τέλος της χρονιάς.

Παράλληλα ανέφερε πως σύντομα οι Έλληνες καταναλωτές θα μπορούν να αρχίσουν τις προπαραγγελίες για το e.GO Life από το εργοστάσιο της Γερμανίας, με τις παραδόσεις να αναμένονται μέχρι το τέλος του 2022. Όπως είχε αναφέρει και το Business Daily, η εταιρεία στο πλαίσιο της επένδυσης που σχεδιάζει στη χώρα μας για την κατασκευή μονάδας παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σε συνεργασία με την κυβέρνηση, διερευνούσε μεταξύ άλλων την Πάτρα, το Βόλο, την Καβάλα αλλά και την Θεσσαλονίκη, καθώς διαθέτουν σύνδεση με λιμάνι και σιδηροδρομικό δίκτυο.

Η επένδυση της Next.e.Go στη χώρα μας, όπως έχει ανακοινωθεί, μπορεί να απασχολήσει άμεσα 1.000 εργαζόμενους και έμμεσα άλλους 5.500 ενώ θα υποστηρίζεται από ένα Campus Τεχνολογίας και Καινοτομίας που θα δημιουργηθεί και θα συνδέει την επιστημονική και τεχνολογική έρευνα με την παραγωγή. Σε αυτό το πλαίσιο, η γερμανική εταιρεία προχωρεί σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης για την διασύνδεση με το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης καθώς θέλει να συνεργαστεί με ελληνικές ομάδες. Παράλληλα θα ξεκινήσει και την λειτουργία γραφείου πωλήσεων και εξυπηρέτησης, με τα πρώτα οχήματα της εταιρείας να αναμένονται στην Ελλάδα από τον Ιούλιο του 2022.

Όπως ανέφερε ο κ. Χέρμαν η γερμανική εταιρεία θέλει να φέρει ένα νέο μοντέλο στην παραγωγή αυτοκινήτων, σημειώνοντας πως τα μικροεργοστάσια (minifactories) που σχεδιάζει η Next e.Go έχουν μικρότερη γραμμή παραγωγής έχοντας σαφώς μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα και είναι περισσότερο βιώσιμα οικονομικά. Ειδικότερα ανέφερε πως τα μεγάλα εργοστάσια που έχουν οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζεται να παράγουν περισσότερα από 100.000 αυτοκίνητα κάθε χρόνο για να είναι οικονομικά βιώσιμα, ενώ με το μοντέλο παραγωγής που ακολουθεί η e.Go χρειάζονταν μόλις 10.000 οχήματα ετησίως για να επιτευχθεί ο ίδιος στόχος.

Η παραγωγική δυναμική του εργοστασίου που αναμένεται να στοιχίσει περί τα 100 εκατ. ευρώ και θα αδειοδοτηθεί με τη διαδικασία fast track, αναμένεται να είναι στις 2.000 μονάδες ετησίως αρχικά, ενώ αν εξελιχθεί καλά η ανάπτυξη της εταιρείας στη χώρα μας, η παραγωγή θα μπορεί να φτάσει και τα 20.000 οχήματα. Το μικρό και ευέλικτο εργοστάσιο που θα δημιουργηθεί θα περιλαμβάνει την παραγωγή μεταλλικών εξαρτημάτων, την εξωτερική θερμοδιαμόρφωση, την τελική συναρμολόγηση των οχημάτων και τον ποιοτικό έλεγχο