Η νέα Συμφωνία, αντικαθιστά εκείνη του 1973 ενισχύοντας την ελληνική κινηματογραφία στο ανταγωνιστικό ευρωπαϊκό περιβάλλον, ενώ υποστηρίζει έμπρακτα τα κινηματογραφικά έργα μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ και animation.
Από ελληνικής πλευράς, τη Συμφωνία υπέγραψε ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, αρμόδιος για θέματα σύγχρονου πολιτισμού, Νικόλας Γιατρομανωλάκης.

Μεταξύ άλλων, με τη Συμφωνία αποφασίστηκε:

Το ελάχιστο ποσοστό συνεισφοράς από τους συμβαλλόμενους συμπαραγωγούς κατεβαίνει στο 10% και το μέγιστο ανεβαίνει στο 90%, γεγονός που διευκολύνει τη συμμετοχή Ελλήνων παραγωγών σε ελληνογαλλικές συμπαραγωγές.

Ενισχύεται η εξωστρέφεια των Ελλήνων παραγωγών και καλλιτεχνικών συντελεστών καθώς διευκολύνεται η συνεργασία τους με τη γαλλική κινηματογραφική βιομηχανία, τη μεγαλύτερη της Ευρώπης.

Παρέχεται «γαλλική ιθαγένεια» στις ταινίες των συμβαλλόμενων Ελλήνων παραγωγών, διευρύνοντας έτσι την κινηματογραφική αγορά διανομής και εκμετάλλευσής τους.Στην τελετή της υπογραφής, η οποία πραγματοποιήθηκε στο περίπτερο του Γαλλικού Κέντρου Κινηματογράφου (CNC) στο Φεστιβάλ των Καννών, παρόντες ήταν από ελληνικής πλευράς μεταξύ άλλων ο Πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ), Μάρκος Χολέβας, η Πρόεδρος του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (ΦΚΘ), Ρία Θανούλη, η Διευθύντρια του ΕΚΚ, Αθηνά Καρτάλου, η Γενική Διευθύντρια και ο Διευθυντής του ΦΚΘ, Ελίζ Ζαλαντό και Ορέστης Ανδρεαδάκης, και ο σκηνοθέτης Κώστας Γαβράς.

Επιπλέον, στο περιθώριο του Φεστιβάλ των Καννών, ο κ. Γιατρομανωλάκης συναντήθηκε με τον Επίτροπο αρμόδιο για την Εσωτερική Αγορά, Τιερί Μπρετόν, μέλη του Ευρωκοινοβουλίου αλλά και ομολόγους του από την Λιθουανία και την Εσθονία και εισηγήθηκε κοινές ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες τόσο για τις κινηματογραφικές αίθουσες που υποφέρουν διεθνώς στην μετα-covid εποχή, αλλά και για το χρηματοδοτικό κενό που προέκυψε σε έναν αριθμό ευρωπαϊκών παραγωγών λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, κενό που θα μπορούσε να καλυφθεί από ευρωπαϊκούς πόρους.

Επίσης συζήτησε για το νέο ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό εργαλείο MediaInvest και τις προοπτικές που παρέχει στην ελληνική κινηματογραφία.

Τέλος, συζήτησε με ξένους παραγωγούς αλλά και το ευρωπαϊκό ταμείο Eurimages τόσο για προγράμματα ανάπτυξης και χρηματοδότησης, όσο και για κινήσεις που θα καταστήσουν την Ελλάδα ελκυστικότερο κινηματογραφικό προορισμό.