Επενδυτική «έκρηξη» από πολυεθνικές εταιρείες και μεγάλα funds του εξωτερικού καταγράφεται στον τουριστικό τομέα της Χαλκιδικής, δημιουργώντας «κύμα» αισιοδοξίας στους οικονομικούς φορείς του τόπου ότι η περιοχή μπαίνει σε ισχυρή τροχιά ανάπτυξης στο συγκεκριμένο κλάδο, με θετικότατες συνέπειες την προσέλκυση περισσότερων και υψηλότερης ποιότητας τουριστών αλλά και τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου.

Όπως αναφέρει στο ethnos.gr o πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, Γιάννης Κουφίδης, ξενοδοχεία αλλά και μικρότερα τουριστικά καταλύματα αλλάζουν χέρια στη Χαλκιδική, με τους ντόπιους επιχειρηματίες να βρίσκουν ιδιαίτερα δελεαστικές τις προτάσεις για αγορά από τους επενδυτές και να προχωρούν σε μεταβιβάσεις των ακινήτων τους.

Ήδη αρκετές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και πολλά μικρομεσαίου οικονομικού μεγέθους τουριστικά καταλύματα έχουν αλλάξει ιδιοκτήτη, περίπου τριάντα διατίθενται σήμερα προς πώληση, ενώ ο κ. Κουφίδης εκτιμάει ότι αυτή η κατάσταση θα συνεχιστεί και θα αποκτήσει αυξητικές τάσεις.

Σε ό,τι αφορά τις τιμές πώλησης, ξεκινούν από 200.000-300.000 ευρώ και φτάνουν ακόμα και τα 4-5 εκατομμύρια ευρώ. Κατά τον κ. Κουφίδη, οι τιμές εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες, με τους κυριότερους από αυτούς να είναι το μέγεθος της τουριστικής μονάδας, τα αστέρια που διαθέτει, η περιοχή που βρίσκεται και η απόστασή της από τη θάλασσα.

«Ξενοδοχεία και μικρότερα τουριστικά καταλύματα δεν πωλούνται επειδή η σαιζόν δεν πήγε καλά. Συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Η σαιζόν πήγε πολύ καλά, όπως και η προηγούμενη και αυτό προσελκύει επενδυτές, ώστε να ρίξουν χρήματα στον τουριστικό κλάδο της Χαλκιδικής. Πρόκειται για εταιρείες off-shore και για μεγάλα επενδυτικά funds από το εξωτερικό. Υπάρχει ενδιαφέρον επενδυτών από διάφορες χώρες, ακόμα και από τη Σιγκαπούρη ή την Αυστραλία και κάποιες μεταβιβάσεις είναι ήδη γεγονός. Οι οικονομικές προτάσεις προς τους ντόπιους επιχειρηματίες είναι πολύ δελεαστικές και έτσι οι τελευταίοι παίρνουν ευκολότερα την απόφαση να πουλήσουν το τουριστικό τους ακίνητο. Αυτό είναι πολύ καλό για τη Χαλκιδική, αφού μεγαλύτερες επενδύσεις θα φέρουν περισσότερους και καλύτερους τουρίστες στην περιοχή μας και αυτό με τη σειρά του θα προσελκύσει ακόμα μεγαλύτερες επενδύσεις. Ο ανταγωνισμός θα λειτουργήσει θετικά και θα αλλάξει προς το καλύτερο τη δομή της αγοράς στη Χαλκιδική. Έχει μόνο να κερδίσει ο τόπος και θα αυξηθούν οι θέσεις εργασίας», τονίζει στο ethnos.gr ο κ. Κουφίδης.

Βέβαια, δε λείπουν και οι περιπτώσεις, κατά τις οποίες οι επιχειρηματίες πουλάνε τα τουριστικά ακίνητά τους, επειδή δεν μπορούν να ανταποκριθούν άλλο στα συσσωρευμένα χρέη από την εποχή της οικονομικής κρίσης αλλά και διότι βγήκαν στη σύνταξη και δεν έχουν διάδοχη κατάσταση.


Αισιοδοξία για διεύρυνση της τουριστικής περιόδου

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής σημειώνει ακόμα ότι αυτήν τη στιγμή υπάρχει μεγάλη αισιοδοξία ότι η περιοχή μπαίνει σε τροχιά υψηλής ανάπτυξης, με την προϋπόθεση, βέβαια, ότι θα υπάρχει κανονικότητα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Πρώτος και μεγαλύτερος στόχος των τοπικών φορέων είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η οποία συνήθως στη Χαλκιδική συνοψίζεται -σε υψηλούς ρυθμούς- στους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο. Έτσι, γίνονται μεγάλες προσπάθειες, ώστε εκτός από το μοντέλο ήλιος και θάλασσα, στην εξίσωση να μπουν εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως ο γαστρονομικός και ο θρησκευτικός τουρισμός.

«Καθημερινά καταβάλλουμε προσπάθεια, ώστε να διευρυνθεί η τουριστική σαιζόν. Πολλές φορές ουδέν κακόν αμιγές καλού, οπότε προς αυτήν τη κατεύθυνση μας βοήθησε η κλιματική αλλαγή και η άνοδος της θερμοκρασίας που επέφερε αυτή. Οι φετινοί Σεπτέμβριος και Οκτώβριος που ο καιρός ήταν πολύ καλός, ήταν εξαιρετικοί για τη Χαλκιδική. Ταυτόχρονα προσπαθούμε να αναπτύξουμε και διάφορες εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως το γαστρονομικό τουρισμό. Προσπαθούμε να εντάξουμε στον τουρισμό τα προϊόντα της Χαλκιδικής. Να τα γευθούν οι τουρίστες και να γίνουν πρεσβευτές της περιοχής μας στο εξωτερικό. Να μην έρχονται τουρίστες μόνο για τη θάλασσα και τον ήλιο αλλά και για την κουζίνα μας, τον ορεινό μας όγκο, τους αρχαιολογικούς χώρους μας και τα θρησκευτικά μας μνημεία. Άλλωστε, έχουμε το Άγιον Όρος, το οποίο από μόνο του αποτελεί πόλο έλξης. Ήδη βλέπουμε ότι στην αρχή και το τέλος της τουριστικής περιόδου άρχισαν να έρχονται ομάδες συνταξιούχων από το εξωτερικό», λέει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής.
ethnos.gr