Στο επίκεντρο σκανδάλου λογοκλοπής βρέθηκε, την παραμονή της 96ης απονομής των Όσκαρ, η ταινία «Τα παιδιά του χειμώνα» (The Holdovers) που, μάλιστα, ήταν υποψήφια και για το βραβείο σεναρίου.
Οι υποψηφιότητες

Εκτός του Όσκαρ Β’ γυναικείου ρόλου, που κέρδισε για την ερμηνεία της στα «Τα παιδιά του χειμώνα» η Ντα’ Βιν Τζόι Ράντολφ, η ταινία ήταν υποψήφια και στις κατηγορίες καλύτερης ταινίας, Α’ ανδρικού ρόλου, καλύτερου μοντάζ και καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου.

Ωστόσο, ο σεναριογράφος της ταινίας, Ντέιβιντ Χέμινγκσον, που έγραψε το «The Holdovers» με τη συνεισφορά του σκηνοθέτη Αλεξάντερ Πέιν, κατηγορήθηκε για λογοκλοπή από έναν άλλο σεναριογράφο.

Συγκεκριμένα, ο Σάιμον Στίβενσον («Λούκα», «Πάντινγκτον 2») ισχυρίστηκε ότι, το σενάριο της υποψήφιας ταινίας έχει εκπληκτικές ομοιότητες με κάτι που είχε γράψει ο ίδιος το 2013 – το σενάριο ονόματι «Frisco», που κυκλοφόρησε σε διάφορα στούντιο ωστόσο ποτέ δεν πήρε το πράσινο φως για να γίνει ταινία.
Η ιστορία του «Frisco»

Το «Frisco» αφορά σε έναν κυνικό παιδίατρο που, για μερικές μέρες καταλήγει να φροντίζει έναν έφηβο ασθενή, σύμφωνα με το Euronews. Στα «Παιδιά του χειμώνα», ο Πολ Τζιαμάτι υποδύεται έναν κυνικό καθηγητή που καταλήγει να φροντίζει, για μερικές μέρες, έναν έφηβο μαθητή σε ένα οικοτροφείο.

Ο Στίβενσον, μάλιστα, από τον Ιανουάριο είχε απευθυνθεί στην Ένωση Σεναριογράφων της Αμερικής αφού έστειλε έγγραφα που συνέκριναν τις σκηνές από τα δύο σενάρια. Την παραμονή της βραδιάς των Όσκαρ, ένα από αυτά τα έγγραφα δημοσιοποιήθηκε από το περιοδικό Variety.

Όπως επισημαίνεται στο έγγραφο, «το ουσιαστικό σύνολο του σεναρίου για το THE HOLDOVERS έχει αντιγραφεί από το σενάριο του FRISCO με αντιμετάθεση. Αυτό περιλαμβάνει ολόκληρη την ιστορία του σεναρίου του FRISCO, τη δομή, την αλληλουχία, τις σκηνές, τους εσωτερικούς ρυθμούς των σκηνών, την ουσία της δράσης και των διαλόγων γραμμή προς γραμμή, τους χαρακτήρες, τα εξελικτικά τόξα, τις σχέσεις, το θέμα και τον τόνο».

Επιπλέον αναφέρεται πως, «η πλειονότητα αυτών έχει γίνει γραμμή προς γραμμή, και ένας μεγάλος αριθμός μοναδικών και πολύ συγκεκριμένων στοιχείων που δημιουργήθηκαν στο FRISCO είναι εύκολα και αναμφισβήτητα αναγνωρίσιμα στο THE HOLDOVERS». Μάλιστα, ο καταγγέλλων ισχυρίζεται ότι, το σενάριο του «Frisco» είχε πέσει στα χέρια του Αλεξάντερ Πέιν το 2013 και το 2019, λίγο πριν ο σκηνοθέτης επιλέξει να συνεργαστεί με τον Χέμινγκσον για τα «Παιδιά του χειμώνα».

Ό,τι και να έχει συμβεί, η αλήθεια είναι ότι, εφόσον το «The Holdovers» δεν κέρδισε, τελικά, το Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου, η υπόθεση κατά πάσα πιθανότητα θα υποβαθμιστεί και, εντέλει, θα ξεχαστεί, όπως ακριβώς έχει συμβεί με αμέτρητα παρόμοια «σκάνδαλα» λογοκλοπής που προκύπτουν στη βιομηχανία του κινηματογράφου.