Black Friday made in USA: περίεργα και άλλες ιστορίες
Εμείς μπορεί να μην γιορτάζουμε την Ημέρα των Ευχαριστιών που προηγείται της Μαύρης Παρασκευής αλλά φροντίσαμε, όπως και πολλές ακόμα χώρες, να υιοθετήσουμε το καταναλωτικό «έθιμο». Όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα άρθρα, υπάρχουν πολλές εκδοχές αναφορικά με την προέλευση της ονομασίας. Για παράδειγμα, μία από τις επικρατέστερες αναφέρει ότι στη δεκαετία του 1960 τα λογιστικά βιβλία τηρούνταν με στυλό και μελάνι και επειδή οι πωλήσεις της ημέρας εκείνης (λόγω των προσφορών) ήταν πολύ καλές βοήθησαν τις επιχειρήσεις να πάνε από το κόκκινο (απώλειες) στο μαύρο (κέρδη). Από τότε πολλά έχουν αλλάξει, αλλά η ονομασία παρέμεινε η ίδια για τη σπέσιαλ αυτή μέρα που στην Αμερική μετράει πολλές δεκαετίες ζωής. Μερικά περίεργα που έχουν παρατηρηθεί αυτή τη μέρα στην άλλη πλευρά του ωκεανού είναι τα παρακάτω:
Στα μαγαζιά τη μέρα εκείνη θα βρείτε περισσότερους ανθρώπους ακόμα και από την Disneyland!
Μόνο η γνωστή και σε εμάς Walmart υπερηφανεύεται ότι πέρυσι προσέλκυσε περισσότερους από 22 εκατομμύρια ανθρώπους στα καταστήματά της, μόνο την Ημέρα των Ευχαριστιών, όταν η Disneyworld στη Φλόριντα κάθε χρόνο έχει 18,5 εκατομμύρια επισκέπτες και η Disneyland στην Καλιφόρνια 16 εκατομμύρια επισκέπτες.
Το 55% των Αμερικανών -περίπου 134 εκατομμύρια άνθρωποι- έκαναν αγορές από καταστήματα ή διαδικτυακά κατά τη διάρκεια του περσινού Μαύρου Σαββατοκύριακου, σύμφωνα με την Αμερικάνικη Ομοσπονδία Λιανικής. Οι αριθμοί αναμένεται να αυξηθούν φέτος, με περίπου 136 εκατομμύρια αγοραστές να ξοδεύουν χρήματα για δώρα διακοπών, σύμφωνα με την Εμπορική Ένωση
Σύμφωνα με την Black Friday Death Count, από το 2006, 7 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους και 98 έχουν τραυματιστεί στις ΗΠΑ, ενώ ψώνιζαν τη Μαύρη Παρασκευή. Αυτό σημαίνει ότι περισσότεροι άνθρωποι πεθαίνουν κατά τη διάρκεια των αγορών αυτών παρά από επιθέσεις καρχαριών. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του National Geographic, σημειώνονται κατά μέσο όρο 16 επιθέσεις καρχαρία στις ΗΠΑ κάθε χρόνο, με μία θανατηφόρα επίθεση κάθε δύο χρόνια.
Μερικές προσφορές δεν είναι πραγματικά προσφορές. Μια νέα μελέτη από την εταιρεία ερευνών αγοράς WalletHub δείχνει ότι το 14% των προϊόντων θα έχουν τιμές τη Μαύρη Παρασκευή παρόμοιες με αυτές στο κατάστημα, ενώ το 17% των προϊόντων θα είναι πιο ακριβά την περίοδο των γιορτών από ό,τι θα τα βρείτε στο Amazon. Τα βιβλία, οι ταινίες και η μουσική έχουν τις καλύτερες τιμές τη Black Friday, ενώ τα έπιπλα και τα κοσμήματα έχουν τις λιγότερες εκπτώσεις, σύμφωνα με τη μελέτη.
Ένα είδος που ξεπουλάει στη Black Friday είναι οι πιτζάμες! Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε εκπρόσωπος της Walmart στο U.S. News, τα προϊόντα που έχουν υψηλή ζήτηση είναι οικονομικά είδη τεχνολογίας, όπως τηλεοράσεις ή κονσόλες παιχνιδιών, βασικά είδη οικιακής χρήσης και οι πιτζάμες. Η Walmart είπε σε ένα δελτίο τύπου ότι θα είναι καλά εφοδιασμένοι φέτος, με περισσότερες από 1 εκατομμύριο τηλεοράσεις, περισσότερες από 15 εκατομμύρια ταινίες και περισσότερες από 10 εκατομμύρια πιτζάμες για την ημέρα της Black Friday.
www.in.gr