Επιβεβαιώθηκαν τα προγνωστικά και κάπως έτσι το κοινό αλλά και οι επιτροπές ανέδειξαν τη Σουηδία με το τραγούδι Tatoo νικήτρια της φετινής Eurovision. Κοινής αποδοχής το αποτέλεσμα για την Loreen, η οποία δέχτηκε αφόρητη πίεση από τη Φινλανδία, που την μαρκάρισε στενά ως το τελευταίο λεπτό με τον Käärijä και το Cha, cha, cha το οποίο ωστόσο ήταν η ιαχή που ακουγόταν συνεχώς στο στάδιο…
Η Φινλανδία βρέθηκε τελικά στη δεύτερη θέση, με την Noa Kirel και το Unicorn να ακολουθεί στην τρίτη και με την Ιταλία και τον Marco Mengoni με το Due vite να κάνει την έκπληξη και να φιγουράρει στην τέταρτη κερδίζοντας κοινό και εντυπώσεις. Η νικήτρια της διοργάνωσης συγκέντρωσε συνολικά 583 βαθμούς, η Φινλανδία 526, το Ισραήλ 362 και η Ιταλία 350.

Δείτε την εμφάνιση της Σουηδίας

https://www.youtube.com/watch?v=BE2Fj0W4jP4

Δείτε την εμφάνιση του Ισραήλ

https://www.youtube.com/watch?v=Z3mIcCllJXY

Δείτε την εμφάνιση της Ιταλίας

https://www.youtube.com/watch?v=Pd9bHfdrf9Y

Η Κύπρος και ο εξαιρετικός Andrew Lambrou βρέθηκε στην 12η θέση της τελικής κατάταξης με τα παράπονα για την ψήφο της ελληνικής επιτροπής να προβληματίζει.

Άψογη παραγωγή, πολλές εκπλήξεις
Ενας τελικός που προσγειώθηκε στο Λίβερπουλ και ευτύχησε ως εικόνα και παραγωγή σε βαθμό πολύ υψηλό αλλά ατύχησε σε περιεχόμενο και αντίκτυπο ήταν αυτός που έλαβε χώρα το βράδυ του Σαββάτου. Μέτρια ως επί το πλείστον τα τραγούδια και οι συμμετοχές, ενδεικτικά μιας κάμψης που φέτος ήταν πιο έντονη από ποτέ στον διαγωνισμό τραγουδιού που συσπειρώνει πλήθη τηλεοπτικά και μη.

Οι Kalush Orchestra άνοιξαν την βραδιά στη σκηνή της Eurovision, ερμηνεύοντας το περσινό νικητήριο τραγούδι τους, ενώ παρουσίασαν και το καινούργιο τους κομμάτι με τίτλο Changes.

Ακολούθησε η παραδοσιακή παρέλαση με τις 26 διαγωνιζόμενες χώρες να περνούν από τη σκηνή της διοργάνωσης και να χειροκροτούνται θερμά.

Η Ουκρανία ήταν παρούσα με κάθε τρόπο. Με χρώμα και με ήχο αλλά κυρίως με συναίσθημα. Ακολούθησε ένα μικρό αφιέρωμα στην περσινή νικήτρια με την αρχή να κάνει το εντυπωσιακό guest act της Jamala, η οποία ερμήνευσε ένα απόσπασμα του νικητήριου κομματιού της «1944» (Ουκρανία 2016). Ακολούθησε η Tina Karol με το «Show me your Love» (Ουκρανία, 7η θέση το 2006) και ο Verka Serduchka (Ουκρανία, 2η θέση το 2007).

Για τρίτη βραδιά ήταν άψογοι και εντυπωσιακοί οι παρουσιαστές. Στον τελικό προστέθηκε και ο Graham Norton, ο οποίος συνέδραμε τις εντυπωσιακές κυρίες Alesha Dixon, Julia Sanina και Hannah Waddingham οι οποίες δρασκέλιζαν με άνεση και λάμψη την σκηνή του Λίβερπουλ.
Πολύ καλύτερη η περιγραφή της Μαρίας Κοζάκου και της Τζένης Μελιτά από την πλευρά της ΕΡΤ, με την Μαρία να αφιερώνει στον Γιώργο Καπουτζίδη την βραδιά και την Τζένη να ευχαριστεί για όσα έζησε συγκινημένη. Η πρώτη βρήκε τον παλιό καλό εαυτό της, η δεύτερη επιτέλους πάτησε πάνω σε δικό της χιούμορ, «τσαλακώθηκε» όμορφα και την απολαύσαμε στις περιγραφές της ειδικά αυτές από τις εικόνες των delivery στην Ελλάδα που ζήτησε επισταμένα. Σπαρταριστή η στιγμή άκρατου θαυμασμού στον Ιταλό συμμετέχοντα. Εύγε, Τζένη. Και για το σύνθημα «Ελλάδα… καλή όρεξη».

Από τα πλέον αξιοσημείωτα της βραδιάς η αποθέωση για την άψογη διοργάνωση της βραδιάς. Μόλις ολοκληρώθηκε η παρουσίαση των συμμετοχών ο κόσμος χειροκροτούσε όρθιος για αρκετή ώρα ενώ η Μαρία Κοζάκου ανέδειξε την βραδιά ως την καλύτερη σε επίπεδο διοργάνωσης από όσες έχει επισκεφτεί.
Συγκινητική και όμορφη στιγμή του σόου, όταν έξι πρώην νικητές και μη της Eurovision παρουσίασαν ένα ξεχωριστό medley από τραγούδια -ορόσημα του παγκόσμιου ρεπερτορίου.
Για μία ακόμη φορά η ελληνική επιτροπή κατάφερε να ξεσηκώσει θύελλα διαμαρτυριών με το αψυχολόγητο 4 στην Κύπρο και το 12 να πηγαίνει στο Βέλγιο. Ετσι εξηγούνται πολλά.