Πανελλαδικές 2025: Πέρα από τους βαθμούς, η ουσία της Μάθησης. Η Βίκυ Μαντζώρου στην εκπομπή “Ennitime is a good time”
Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2025 ολοκληρώθηκαν, αφήνοντας πίσω τους μια αναμενόμενη αγωνία, αλλά και πολλά ερωτήματα σχετικά με το επίπεδο δυσκολίας και τις επιδόσεις των μαθητών σε συγκεκριμένα μαθήματα όπως η Ιστορία και τα Μαθηματικά. Η Βίκυ Μαντζώρου, φιλόλογος και πρόεδρος του Συνδέσμου Φιλολόγων νόμου Μαγνησίας, φιλοξενήθηκε από την εκπομπή “Ennitime is a good time” του Sport fm 89,5 (Έννη Λεβέντη – Κώστας Ανέστης) και έδωσε τη δική της οπτική, τονίζοντας ότι η επιτυχία σε αυτές τις εξετάσεις δεν είναι ο μοναδικός δείκτης για την επιτυχία στη ζωή.
Ιδιαίτερη συζήτηση έγινε για το μάθημα της Ιστορίας, στο οποίο, μεγάλο μέρος των μαθητών πήρε χαμηλές βαθμολογίες. Παρόλο που τα θέματα δεν είχαν ιδιαίτερες δυσκολίες σε σύγκριση με προηγούμενες χρονιές και ήταν απολύτως κατανοητά, με απλές και εντοπισμένες πηγές χωρίς συνδυαστικές ερωτήσεις, οι επιδόσεις ήταν απογοητευτικές. Η κυρία Μαντζώρου επισημαίνει ότι το επίπεδο στις “ανθρωπιστικές σπουδές” πέφτει συνεχώς τα τελευταία χρόνια, καθώς πολλοί μαθητές επιλέγουν αυτή την κατεύθυνση όχι από στοχευμένη επιλογή, αλλά επειδή δεν μπορούν να τα καταφέρουν σε μαθήματα όπως τα Μαθηματικά ή τη Φυσική-Χημεία. Η ίδια τονίζει πως “η Ιστορία είναι ένα μάθημα το οποίο χρειάζεται διάβασμα, όχι παπαγαλία” , υπογραμμίζοντας την ανάγκη για οργάνωση της σκέψης, κατανόηση χρονολογιών, προσώπων και φαινομένων, αντί για αποστήθιση. Επιπλέον, αναγνωρίζει ένα μέρος ευθύνης στους δασκάλους, καθώς τα παιδιά καθοδηγούνται.
Σχετικά με το μάθημα της Έκθεσης, το θέμα της δημιουργικότητας που τέθηκε, προκάλεσε συζητήσεις. Η κυρία Μαντζώρου διαφωνεί με την άποψη ότι το ελληνικό σχολείο δεν είναι δημιουργικό, φέρνοντας ως παράδειγμα τη λογοτεχνία, όπου ζητείται από τους μαθητές να δώσουν το δικό τους τέλος σε ένα κείμενο ή να φτιάξουν τη δική τους ιστορία, κάτι που είναι “απόλυτα δημιουργικό”.
Η φιλόλογος υπογραμμίζει τη σημασία της ολιστικής προσέγγισης της γνώσης, ανεξάρτητα από την κατεύθυνση σπουδών, καθώς η γνώση συμβάλλει στη γενικότερη συγκρότηση της προσωπικότητας. Κλείνοντας, προτρέπει τους μαθητές να χαρούν το καλοκαίρι τους, να ξεκουραστούν και να οργανώσουν τη ζωή τους με τον καλύτερο τρόπο, καθώς οι Πανελλαδικές είναι απλώς η πρώτη μεγάλη δοκιμασία της ζωής τους και όχι το τέλος. Η επιλογή της σχολής πρέπει να γίνεται με βάση τα προσωπικά “θέλω” και το όραμα για το μέλλον, καθώς η εξέλιξη ενός ατόμου μπορεί να είναι θεαματική ακόμα και σε μια σχολή που δεν θεωρείται “πρωτοκλασάτη”.
Ακούστε την συνέντευξη