Η κρουαζιέρα επιστρέφει στον Βόλο και το λιμάνι του, αλλά δεν χρειάζονται -τουλάχιστον όχι ακόμη – θριαμβολογίες. Στην εκπομπή “Ennitime is a good time” του Sport fm 89,5 φιλοξενήθηκε και μίλησε στην Έννη Λεβέντη και τον Κώστα Ανέστη, η Θέκλα Καμμένου, επιχειρηματίας του τουρισμού (4 Ways Travel) και Επιμελητηριακή σύμβουλος, που τοποθετεί τα πράγματα στη σωστή τους βάση: “Δεν υπάρχει καμία επιστροφή τόσο εντυπωσιακή όπως λέτε και όπως διαβάζω». Παρότι έχουν ήδη πραγματοποιηθεί 42 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, άλλες 25 έχουν ακυρωθεί – γεγονός που αλλάζει την ουσία της εικόνας”.

Η κ. Καμμένου υπογραμμίζει πως η πλήρης αποκατάσταση της δυναμικής του λιμανιού είναι μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο και στρατηγική: “Το αποτέλεσμα θα το δει κανείς στα επόμενα τρία χρόνια”. Εξηγεί ότι οι εταιρείες δεν προγραμματίζουν ετήσια, αλλά με μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, κάτι που απαιτεί συνεχή δουλειά και σοβαρές υποδομές.

Ακούστε ολόκληρη τη συνέντευξη

 

Αν και η άφιξη του κρουαζιερόπλοιου Norwegian Viva, πριν λίγες ημέρες, ήταν εντυπωσιακή και προσέφερε ανάσα στην τοπική αγορά, η κατάσταση δεν είναι ακόμη ιδανική. Μόνο το 35-40% των επιβατών επιλέγει οργανωμένες εκδρομές, ενώ οι υπόλοιποι κινούνται στην πόλη, δημιουργώντας παράπλευρη οικονομική δραστηριότητα – αρκεί όμως αυτό;

Στην καρδιά του καλοκαιριού, η εικόνα για τον τουρισμό στο Πήλιο παραμένει ρευστή. Οι πρώιμες κρατήσεις των οργανωμένων γκρουπ ήταν ενθαρρυντικές, ωστόσο οι τελευταίες αφίξεις δεν είναι εξίσου δυναμικές. Παράγοντες όπως οι διεθνείς εντάσεις, οι οικονομικές αστάθειες και οι ακραίες θερμοκρασίες διαμορφώνουν ένα κλίμα ανασφάλειας, αν και το τελευταίο διάστημα – με την ειρήνευση στην κρίση Ισραήλ-Ιράν και τους τουρίστες από Βαλκανικές χώρες να επανεμφανίζονται, υπάρχει αισιοδοξία. Όμως, γενικά, πολλά αλλάζουν στον τουρισμό. “Ο κόσμος έχει αλλάξει τον τρόπο που αποφασίζει τις διακοπές του”, τονίζει η κ. Καμμένου.

Η ίδια υπογραμμίζει την ανάγκη να ανασχεδιαστεί η τουριστική στρατηγική της περιοχής. Προτείνει ενίσχυση των θεματικών μορφών τουρισμού, αξιοποίηση του Πηλίου ως προορισμού τεσσάρων εποχών και πάνω απ’ όλα : “επένδυση στις υποδομές“, αποκαλύπτοντας μάλιστα, για πρώτη φορά στην εκπομπή “Εnnitime is a good time”, οτι η προσπάθεια που έκανε ώστε να ναυλωθεί για τους επιβάτες κρουαζιέρας το Τρενάκι του Πηλίου για να αξιοποιηθεί αυτό το πολύτιμο στοιχείο της περιοχής, συνάντησε την αρνητική απάντηση της Hellenic Train!
“Ο τουρισμός δεν είναι προβολή. Ο τουρισμός πάνω απ’ όλα είναι υποδομές”, επισήμανε η Θέκλα Καμμένου.