Ο Τζάστιν Μπέιτμαν δημιουργεί ψηφιδωτά πορτρέτα διάσημων προσωπικοτήτων όπως ο Τζορτζ Όργουελ, ο Κριστιάνο Ρονάλντο και η Μέριλιν Μονρόε- χρησιμοποιώντας βότσαλα.

Ο Τζάστιν Μπέιτμαν, 47 ετών, πρωτοξεκίνησε να ασχολείται με την αφηρημένη τέχνη το 2018 χρησιμοποιώντας οργανικά υλικά, προτού στραφεί στα πορτρέτα. Η ιδέα του ήρθε μια τυχαία μέρα, αφού χάραξε το περίγραμμα του ποδηλάτου του με βότσαλα.

Από τότε ο Τζάστιν έχει δημιουργήσει πάνω από 100 έργα και συνολικά έχει χρησιμοποιήσει πάνω από ένα εκατομμύριο βότσαλα.

«Τα πρόσωπα δεν αντιπροσωπεύουν τις πνευματικές μου πεποιθήσεις, τις απόψεις ή τις πολιτικές μου θέσεις, δεν έχουν να κάνουν με το καλό ή το κακό, το σωστό ή το λάθος. Το κάθε πρόσωπο είναι απλώς μια συλλογή χαρακτηριστικών, μια ευκαιρία να εξερευνήσω την υλική υπόσταση με νέους τρόπους»

Έχει δημιουργήσει πορτρέτα ποδοσφαιριστών, τραγουδιστών, πολιτικών και αρκετών ακόμη. Η τέχνη του Justin είναι επίπονη και μπορεί να χρειαστούν έως και πέντε εβδομάδες για να ολοκληρωθεί ένα πορτρέτο.

Η τέχνη του Τζάστιν απαιτεί σωματική άσκηση

Ο Τζάστιν, ένας καλλιτέχνης «πλήρους απασχόλησης» από το Πόρτσμουθ του Χαμσάιρ, αφιερώνει ώρες αναζητώντας τις καλύτερες τοποθεσίες για τις πέτρες, τις οποίες μαρκάρει στους χάρτες της Google.

Ο ίδιος δήλωσε: «Μερικές φορές οι πέτρες σε μια συγκεκριμένη τοποθεσία παραπέμπουν στο κατάλληλο πρόσωπο. Άλλες φορές η τοποθεσία επιλέγεται σύμφωνα με κριτήρια όπως η εγγύτητα, η διάταξη, η σύνθεση των λίθων και η αστική ή φυσική καλαισθησία».

«Κράτησα τις καπιταλιστικές και τις δημιουργικές μου τάσεις εντελώς διαχωρισμένες. Μερικές φορές δέχομαι παραγγελίες ή αιτήματα, αν η χρονική στιγμή είναι κατάλληλη ή ευθυγραμμίζονται με τη δική μου διαίσθηση ως κάτι που πρέπει να γίνει»

«Αν βρεθεί κατάλληλη τοποθεσία και πέτρες, θα προσπαθήσω να κάνω το έργο. Αξιολογώ τα χαρακτηριστικά ενός προσώπου συσχετίζοντάς τα με τους τύπους πέτρας που θα χρησιμοποιήσω, αξιολογώντας ταυτόχρονα την κλίμακα της πέτρας και τις απαιτούμενες ποιότητες της υφής».

Η τέχνη του Τζάστιν απαιτεί σωματική άσκηση. Μπορεί να περνάει ώρες στο πάτωμα δημιουργώντας τα πορτραίτα του.

Ο ίδιος είπε: «Βρίσκω τη δημιουργία του έργου πολύ εξαντλητική, διότι μόλις ξεκινήσω ένα έργο, όλη μου η ενέργεια και η συγκέντρωση στρέφονται γύρω από την ολοκλήρωσή του. Η δουλειά έχει επηρεάσει το σώμα μου. Εξακολουθώ να εργάζομαι στο πάτωμα για μεγάλα χρονικά διαστήματα».

Φιγούρες και όχι προσωπικότητες

Η δημιουργία κάθε έργου μπορεί να διαρκέσει από τρεις ημέρες έως πέντε εβδομάδες, ανάλογα με το μέγεθος και την πολυπλοκότητά του.

«Η απλότητα του τελικού αποτελέσματος είναι παραπλανητική, διότι απαιτείται τεράστιο χρονικό διάστημα για τη διεξαγωγή έρευνας, την προετοιμασία χρωματικών χαρτών, τη συλλογή λίθων, την ολοκλήρωση του έργου και τη φωτογράφηση. Κάθε έργο χρειάζεται από μερικές εβδομάδες έως και πάνω από ένα μήνα για να ολοκληρωθεί. Μερικές φορές τα ανακατασκευάζω άπειρες φορές χρησιμοποιώντας διαφορετικές πέτρες για να βρω τον σωστό συνδυασμό», λέει ο ίδιος.

Ο Τζάστιν επιλέγει τα πρόσωπά του με βάση τις προτάσεις των ακολούθων του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το προσωπικό του ενδιαφέρον για τις φιγούρες τους παρά την προσωπικότητα του προσώπου.

Ο ίδιος λέει χαρακτηριστικά: «Τα πρόσωπά δεν αντιπροσωπεύουν τις πνευματικές μου πεποιθήσεις, τις απόψεις ή τις πολιτικές μου θέσεις, δεν έχουν να κάνουν με το καλό ή το κακό, το σωστό ή το λάθος. Το κάθε πρόσωπο είναι απλώς μια συλλογή χαρακτηριστικών, μια ευκαιρία να εξερευνήσω την υλική υπόσταση με νέους τρόπους».

Παρά την προσπάθειά του, ο Τζάστιν δεν βγάζει κέρδος από το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς του, καθώς εκτιμά την παροδική φύση της δουλειάς του.

Ο ίδιος δήλωσε: «Κράτησα τις καπιταλιστικές και τις δημιουργικές μου τάσεις εντελώς διαχωρισμένες. Μερικές φορές δέχομαι παραγγελίες ή αιτήματα, αν η χρονική στιγμή είναι κατάλληλη ή ευθυγραμμίζονται με τη δική μου διαίσθηση ως κάτι που πρέπει να γίνει».

https://www.in.gr/