Πολλές ταινίες, φρέσκες ιδέες, πλουραλισμός και νέα οπτική, είναι μόνο μερικά από τα στοιχεία που περιείχαν οι ταινίες και τα podcast που είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν όσοι συμμετείχαν στο Φεστιβάλ.

Εκπλήξεις, θέματα που απασχολούν, πρόσωπα που μας ενδιαφέρουν από τον χώρο της τέχνης, της μουσικής και της μόδας, χιούμορ αλλα και συγκινήσεις, χάρισε απλόχερα η φετινή, 26η διοργάνωση, από τις 7 έως τις 17 Μαρτίου.

Σε μια ιδιαίτερα συγκινητική ατμόσφαιρα και με πρωταγωνιστές ντοκιμαντέρ και τους δημιουργούς τους, σκηνοθέτες και ήρωες των ταινιών, απονεμήθηκαν την Κυριακή 17 Μαρτίου 2024 τα βραβεία του 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΠΟΥ ΒΡΑΒΕΥΤΗΚΑΝ:

Το βραβείο «Χρυσός Αλέξανδρος», που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 12.000€, απονεμήθηκε στο ντοκιμαντέρ:

O κλεμμένος πλανήτης μου της Φαραχνάζ Σαριφί

Μία καλοφτιαγμένη και συγκινητική πραγματεία σε πρώτο πρόσωπο, η οποία επιβεβαιώνει ότι κάθε πολιτική πραγματικότητα έχει και μια υπό-πραγματικότητα. Εξάλλου η αντίσταση μπορεί να αλλάζει μορφές που διαμορφώνει η ανθρώπινη υπόσταση. 

Ο Αργυρός Αλέξανδρος, που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 5.000€, απονεμήθηκε το ντοκιμαντέρ:

Δάσος της Λίντια Ντούντα

Η κάμερα παρατηρεί τη ζωή μιας οικογένειας που ζει μακριά από τα ραντάρ της κοινωνίας, αλλά έρχεται αντιμέτωπη με δυνάμεις παγκόσμιας κλίμακας με αποτέλεσμα να χτυπήσει την πόρτα τους ο ανθρώπινο πόνος. Αντί να αποστρέψει το βλέμμα, η ταινία απεικονίζει τους πρωταγωνιστές με αντικειμενικότητα και ακρίβεια. 

Ειδική μνεία απονεμήθηκε στο ντοκιμαντέρ:

Αδέσποτα κορμιά της Ελίνας Ψύκου

Η πολυσυζητημένη ταινία, αφορά στην αντισυμβατική εξερεύνηση δύσκολων ηθικών, φιλοσοφικών και πολιτικών ζητημάτων γύρω από το δικαίωμα να ελέγχεις το σώμα σου στη ζωή και στον θάνατο .

Το Βραβείο Mermaid που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 3.000 ευρώ, απονεμήθηκε στο ντοκιμαντέρ:

Ρέες της Λόλα Αρίας

Oι κουήρ ιστορίες βρέθηκαν στο επίκεντρο του 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Πέρα από το πρόγραμμα του αφιερώματος Citizen Queer, συγκίνησαν ιδιαίτερα οι διάσπαρτες πινελιές κουήρ σινεμά και κουήρ περφόρμανς σε ολόκληρο το φεστιβαλικό πρόγραμμα. Η κριτική επιτροπή, εστίασε πέρα από τα όρια των ταινιών που προβλήθηκαν αλλά έδωσε σημασία και στο αποτύπωμα που αφήνουν στον χώρο, αναζητώντας το μήνυμα κάθε ταινίας μετά την προβολή της.

Το βραβείο της Διεθνούς Αμνηστίας απονεμήθηκε στο ντοκιμαντέρ:

Όσα αφήσαμε πίσω του Μάτσεκ Χαμέλα

Εξαιρετικά δυνατό οδοιπορικό ξεριζωμού από τον πόλεμο προς το άγνωστο, με ένα μοναδικό τρόπο που κατορθώνει να χωρέσει ολόκληρες ζωές μέσα σε ένα βαν, που γίνεται μεταφορικά, μια μικρή κιβωτός.

Θέλαμε να μάθουμε περισσότερα για τις προβολές, για την ατμόσφαιρα και τις εντυπώσεις που δημιούργησε για μια ακόμη χρονιά ο θεσμός του Φεστιάλ Θεσσαλονίκης και η εκπομπή Ennitime is agood time είχε καλεσμένο τον Στέλιο Γαϊτανίδη, ιστορικό ελληνικού πολιτισμού, Msc Προϊστορικής Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, προκειμένου να μας μεταφέρει κάποια στοιχεία από τη διεξαγωγεί του αγαπημένου για τους φίλους της 7ης τέχνης 26ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Ακούστε εδώ τη συνέντευξη:

Προβολές, εργαστήρια, νοεμφανιζόμενοι δημιουργοί και υπέροχα σενάρια, σενέθεσαν ένα ακόμα εντυπωσιακό σκηνικό, αποδεικνύοντας πως η δύναμη της εικόνας δεν έχει όρια και πως η ανάγκη για ταξίδια μέσα από την μεγάλη οθόνη είναι μεγαλύτερη από ποτέ!

syn adv group