Βουτιά έκαναν τα αποτελέσματα των Ελλήνων μαθητών στον τελευταίο διαγωνισμό PISA (Programme for International Student Assessment) που οργάνωσε ο ΟΟΣΑ το 2022. Οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών είναι οι χειρότερες της τελευταίας δεκαετίας και στις τρεις δεξιότητες που αξιολογεί ο διαγωνισμός: κατανόηση κειμένου, μαθηματικά και φυσικές επιστήμες.

Το φαινόμενο της έλλειψης κατανόησης των ερωτήσων φαίνεται είναι γενικότερο αφού τα αποτελέσματα του διαγωνισμού είναι πτωτικά για σχεδόν όλες τις χώρες, με την υποχώρηση να οφείλεται αναμφίβολα κατά ένα μεγάλο βαθμό στην πανδημία και την επίδρασή της στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι των χωρών που συμμετείχαν.

Στη διάρκεια της πρωινής ζώνης του Sport fm 89,5 στο Βόλο, οι δημοσιογράφοι Έννη Λέβέντη και Φώτης Σπανός, φιλοξένησαν στην εκπομπή, την εκπρόσωπο του Συνδέσμου Φιλολόγων Μαγνησίας κ. Βίκυ Μαντζώρου προκειμένου να εξηγήσουν την επαναλαμβανόμενη πτωσηκαι στις εξετάσεις κατανόησης κειμένου. Η φιλόλόγος κ. Μαντζώρου ήταν σαφής σε οτι αφορά στις αιτίες αδυναμίας απόδοσης των νεαρών μαθητών.

Μπορείτε να ακούσετε εδώ τη συνέντευξη

Τα ποσοστά επιτυχίας φωτογραφίζουν και το κοινωνικό-οικονομικό περιβάλλον των μαθητών

Στις χώρες του ΟΟΣΑ οι μαθητές που προέρχονται από ευνοϊκό κοινωνικο- οικονομικό-πολιτισμικό περιβάλλον πέτυχαν, κατά μέσο όρο, βαθμολογία κατά 93 μονάδες υψηλότερη στα Μαθηματικά από τους μαθητές που προέρχονται από μη-ευνοϊκό κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον.

Να σημειωθεί ότι η διαφορά στις επιδόσεις στα Μαθηματικά, οφείλεται στο κοινωνικο-οικονομικό-πολιτισμικό περιβάλλον, έχει παραμένει σταθερή στις 51 από τις 68 χώρες/οικονομίες που έχουν έγκυρα δεδομένα για το 2022. Η διαφορά αυτή μεγάλωσε σε 12 χώρες/οικονομίες και μειώθηκε σε 5. Στην Ελλάδα η διαφορά υπέρ των μαθητών που προέρχονται από ευνοϊκό κοινωνικο-οικονομικό-πολιτισμικό περιβάλλον είναι 76 μονάδες.

Στις χώρες του ΟΟΣΑ, τα αγόρια πέτυχαν, κατά μέσο όρο, υψηλότερες επιδόσεις στα Μαθηματικά κατά 9 μονάδες από ό,τι τα κορίτσια. Αντίθετα η διαφορά υπέρ των κοριτσιών στην Κατανόηση κειμένου είναι 24 μονάδες.

Η διαφορά στις επιδόσεις στα Μαθηματικά η οποία σχετίζεται με το φύλο παρέμεινε σταθερή μεταξύ του 2018 και 2022 στις περισσότερες χώρες/οικονομίες. Αντίθετα, η διαφορά μεγάλωσε σε 11 χώρες/οικονομίες και μειώθηκε σε τέσσερις. Στην Ελλάδα η διαφορά μεταξύ κοριτσιών και αγοριών είναι 6 μονάδες, με τα αγόρια να σημειώνουν τη υψηλότερη επίδοση.

Από την Ελλάδα στις εξετάσεις μαθητών Γ Γυμνασίου έλαβαν μέρος περίπου 300 σχολεία. Στην κύρια έρευνα PISA 2022 έλαβαν μέρος περίπου 690.000 μαθητές από 81 χώρες (38 χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ και 43 επιπλέον χώρες – ο αριθμός των συμμετοχών κινείται αυξητικά από το 2000 σε αντίθεση με τα αποτελέσματα από τις συμμετοχές των μαθητών. Η Σιγκαπούρη πέτυχε σημαντικά υψηλότερες επιδόσεις από όλες τις υπόλοιπες συμμετέχουσες χώρες και στα τρία γνωστικά αντικείμενα.

syn adv group